شــــــیــــــــدا مـــــصــــــــدق  Sheyda Mosadegh

شــــــیــــــــدا مـــــصــــــــدق Sheyda Mosadegh

یه وقتایی تمام دین *** همین آزادگی میشه
شــــــیــــــــدا مـــــصــــــــدق  Sheyda Mosadegh

شــــــیــــــــدا مـــــصــــــــدق Sheyda Mosadegh

یه وقتایی تمام دین *** همین آزادگی میشه

شعری از حسین منزوی برای دخترش

 شعری از حسین منزوی برای دخترش بعد از ترک وی 

 

دخترم! بند دلم غمگینم!
شیشه عمر غبار آگینم!


جوجه گم شده در توفان!

شاخه خم شده از بارانم!


ای جگر پاره ام! ای نیمه من !

میوه عشق سراسیمه من!


گل پیوند دو غربت! غزلم!

حاصل ضرب دو حسرت!غزلم!


ارث عصیان معمایی من!

امتدادخط تنهایی من!


ساقه سرزده از نخل تنم!

جویی از سیل خروشان که منم!


کوکب بخت شبالوده من!

غزل طبع تبالوده من!


غزلم! آینه اندوهم!

بانک افکنده طنین در کوهم!


پدرت خرد و خراب و خسته

خسته ای بر همگان در بسته


خانه جن زده متروک است

که پر از همهمه مشکوک است


روح ها-خاطره ها-اینجایند

می روند از دلم و می آیند


یادها خیل کفن پوشانند

جز من از هر که فراموشانند


کدرم پنجره بازم نیست
کسلم رخصت آوازم نیست


در پی همقدمی همنفسی

ایستادم که تو از ره برسی


آمدی ؟ باز کن این پنجره را

پر از آواز کن این حنجره را...

نظرات 3 + ارسال نظر
ابراهیم پنج‌شنبه 27 تیر 1392 ساعت 09:28

سلام بر شما
من وبلاگ شما را مطالعه میکنم؛ فقط به خاطر این که واقعیتها را مینویسید؛و سلیقه خوبی هم برای مطالب دارید؛ و این را میدانم جمع آوری این مطالب خواندنی کار راحت و آسانی نیست؛و من از وبلاگ شما انتقاد نکردم؟؟؟؟من پیشنهاد دادم که در مورد اونها هم اگه مطلب پیدا کردید بنویسید؛ چرا؟ چون شما شخصیت مستقلی هستید و همین باعث شده که وبلاگ ارزشمند و تاثیر گذاری داشته باشید.موفق و پیروز باشید؛

جناب حیدری حقیقتش که دل و دماغی برای نوشتن نیست چه برسد به خوندن.از موقعی که وبلاگ قبلی مون مسدود شد دیگر انگیزه آنچنانی برای نوشتن نداریم هر چند نوشته هایمان اکثرا نقل قول بوده و اگر از خودمان نوشتیم سراسر ایراد و اشکال املایی داشته و فاقد هر گونه رعایت اسلوب ادبی بوده است.

ابراهیم پنج‌شنبه 20 تیر 1392 ساعت 11:04

سلام بر رها

وبلاگ خوبی دارید ولی نمیدانم چرا کمتر در مورد شخصیت های مذهبی ( روشنفکران دینی) مطلب می نویسید.
سالگرد شهادت دکتر شریعتی
سالگرد شهادت شهید بهشتی
سالگرد شهادت آیت اله مطهری
من میگم خوبه انسان همیشه در مورد سلیقه های مختلف مطلب بنویسه.
و من هم مخالفتی با این مطالب ندارم زیرا این ها هم برای ایران اسلامی زحمات زیادی کشیدن که از شما ممنون هستم که در مورد این اشخاص ادای دین فرمودید.

ابراهیم پنج‌شنبه 20 تیر 1392 ساعت 09:52

سلام بر رها
فوق العاده بود؛

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد