شــــــیــــــــدا مـــــصــــــــدق  Sheyda Mosadegh

شــــــیــــــــدا مـــــصــــــــدق Sheyda Mosadegh

یه وقتایی تمام دین *** همین آزادگی میشه
شــــــیــــــــدا مـــــصــــــــدق  Sheyda Mosadegh

شــــــیــــــــدا مـــــصــــــــدق Sheyda Mosadegh

یه وقتایی تمام دین *** همین آزادگی میشه

مرحبا ای شهر دزفول امین


دکترسید احمد زرهانی متولد 1332 در دزفول است و در سال 1359 نماینده دزفول در مجلس  

 شورای اسلامی شد.ایشان بعد از نمایندگی در مجلس در پست های دیگری همچون مشاور 

  حقوقی  وزارت آموزش و پرورش-معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش-قائم مقام وزیر در 

  انجمن اولیا و مربیان-معاون اداری و مالی وزارت آموزش و پرورش رئیس سازمان حج و زیارت 

  خدمت کرده اند.

 شعر زیر با عنوان «شهر من» از سروده های ایشان است که در کنگره جهانی شیخ مرتضی 

انصاری  در دزفول توسط ایشان خوانده شد و در کشکول نظیری درج شده است.


مرحبا ای شهر دزفول امین                  خانه توحید،دارالمومنین 

سرزمین مردم صاحب نظر                   مهد دانایان و میدان هنر 

خانه آباد و امن انقلاب                        بوستان پر گل اسلام ناب 

شهر من شهر شقایق های مست           شهر مستان می عهد است 

اوج علم و ذروه فرزانگی                   اصل جود و مظهر مردانگی 

ملک پاکی و درستی و صفا                  پایگاه پیروان مصطفی 

روشن از انوار تسلیم رضا                  مسقط الراس شریف مرتضی 

در تو تارخی کهن خوابیده است             چشم تو ساسانیان را دیده است 

این پل و این قلعه باشد یادگار               زان قوی سرپنجگان نامدار 

پیش تر از آن همانا بوده ای                 چست و چالاک و توانا بوده ای 

خاک تو جهد تمدن بوده است                مظهر فرّ و تمکّن بوده است 

در ورای هر کلوخ و سنگ تو               می درخشد گوهر فرهنگ تو 

مأمن مردان روشن بوده ای                 پاکبازان را تو جوشن بوده ای 

کودکان و نوجوانانت چو شیر                حمله می کردند بر گرگان پیر 

بر جبین ، مهر بسیجی می زدند             ماهرانه آر پی جی می زدند 

می نوردیدیند صد میدان مین                 می درخشیدند در فتح المبین 

یاد دارم پاکی سیمایشان                      وقت حمله رمز یا زهرایشان 

من به چشم خویش دیدم مادران             پشت جبهه در صفّ نام آوران 

زیر موشک ها توکّل می کنند                داغ گلها را تحمل می کنند 

همچو زینب با شکیبایی و عزم              پاس می دارند میدان های رزم 

شهرخون،ای شهر عشق،ای شهر درد    خم به ابرویت ندیدی در نبرد 

گر چه صد موشک تحمل کرده ای          در میان جبهه ها گل کرده ای 

با تو بادا جاودان ژیوند من                   شهر بی مانند و نیرومند من 

یاد دارم در زمان انقلاب                      می درخشیدندی بسان آفتاب 

کوچه هایت پر ز آتش بار بود                دامنت از لاله ها سرشار بود 

کودکانت هم سه راهی داشتند                دشمنی با رسم شاهی داشتند 

تحفه ها اندر جهان آورده ای                عارف و عالم بسی پرورده ای 

بوده ای در عهد جور اشقیا                   میزبان   سیّد   سبزقبا 

دامنت لیکن پر از گلدسته است              تربت صد عارف وارسته است 

باز بر می خیزد از دامان تو                  غنچه های در خور شایان تو 

خاک عنبر سای تو پر برکت است           مستعد از جنب و جوش و حرکت است 

این شهید آباد و این گلهای تو               لاله های تازه و زیبای تو  

زیر هر سنگ آرمیده واله ایست            بر فرازش سبز خونین لاله ایست

این بیابان را تو بستان کرده ای             دشت و صحرا را گلستان کرده ای 

لاله می روید ز کوی برزنت                  اسوه باشد باشد در جهان مرد و زنت 

باد پیوند تو حق مستدام                       ای امام شهرها، شهر امام 

خاک بی مانند تو گویی زر است             زر چه باشد چونکه انسان پرور است 

یاد دارم روزگار جنگ را                     جنگ بی فرهنگی و فرهنگ را 

من به شچم خویشتن دیدم تو را             صد هزاران بار بوسیدم تو را 

استوار و پای بر جا دیدمت                   قهرمان روز هیجا دیدمت 

اسلحه با دست خود می ساختند              بر شب و شب باوران می تاختند 

«قاضی» آن فرزانه پیر روزگار            کرده  آیین  دلیری  اختیار 

مثل خورشیدی نمایان گشته بود             پیشوای پارسایان گشته بود 

تا کند از خویش راضی رهبرش             کرده شولای شهادت در برش 

مردن آزاده با او هم نظر                     حاضر اندر صحنه های پر خطر 

آتشی بر جان اهریمن زدند                   شعله ها بر خرمن دشمن زدند 

ریشه کن کردند استبداد را                    سلطه  بیگانه  و  بیداد  را 

یاد بادا همت مردان تو                        جلوه های  روشن  ایمان  تو 

یاد بادا مردم آزاده ات                         و آن جوانان به حق دلداده ات 

مرحبا بر خاک خو.نین رنگ تو              آفرین بر مکتب و فرهنگ تو 

شهر من ای شهر گرما خیز من            ای بهار سبز بی پائیز من 

دوست دارم من بهاران تو را                دشت ها و کوهساران تورا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد